12.5.11

3 Langkah Ke Arah Sikap Yang Positif dan Cemerlang

3 Langkah Ke Arah Sikap Yang Positif dan Cemerlang


3 Langkah Ke Arah Sikap Yang Positif dan Cemerlang

Posted: 11 May 2011 08:51 AM PDT

Apabila berbicara tentang 'matlamat', ramai yang akan terfikir tentang keinginan mereka terhadap matlamat pelajaran, kewangan dan juga matlamat kesihatan diri mereka.

Akan tetapi bagaimana pula dengan matlamat untuk menjadi orang yang lebih berguna hari demi hari? Bagaimana pula dengan matlamat untuk menjadi orang yang lebih berfikiran positif? Apa pula matlamat anda dalam membina keyakinan diri yang lebih tinggi?

Dengan bekerja keras ke arah mencapai matlamat diri anda ke arah keyakinan, motivasi dan pemikiran diri yang positif, segala matlamat anda yang lebih besar akan menjadi lebih mudah. Terdapat beberapa cara yang anda boleh buat untuk memperkasakan diri anda setiap hari. Berikut adalah beberapa cara yang anda boleh ikuti:

  1. Bina tabiat kerja yang baik: Kebanyakan tabiat kerja kita adalah hasil dari pekerjaan dan didikan kita terdahulu, yang mana ada di antaranya yang tidak mendatang hasil. Untuk membuang tabiat anda dan mengubahnya untuk kebaikan anda perlu bertanya pada diri anda, "Mengapa saya melakukan kerja ini dengan cara ini dan bagaimana saya boleh memperkemaskannya lagi?"

    Sentiasalah berusaha untuk bekerja dengan lebih efisien dan pelajari seni memberi keutamaan (art of prioritization) pada tugas-tugas anda dengan menetapkan matlamat kerja dan mengikutinya.

  2. Bertanggungjawab: Saat apabila anda merasakan anda bertanggungjawab atas segalanya dalam hidup anda dan semua yang anda lakukan, anda akan mula menyedari betapa anda boleh mengawal sikap, hidup dan fikiran anda.

    Jika anda berjanji, tunaikanlah ia. Jika anda berkata anda akan melakukan sesuatu, maka lakukannya. Jika anda berjanji untuk ke suatu tempat pada masa tertentu, maka tepatilah masa itu! Berusahalah untuk mencapai matlamat-matlamat ini setiap hari.

  3. Kelilingkan diri anda dengan orang-orang yang berjaya: Salah satu cara untuk mencapai tahap kejayaan yang anda mahukan ialah dengan membina kerjasama dengan orang-orang yang berjaya yang telah mencapai matlamat yang sama dengan apa yang anda mahukan. Untuk menjadi orang yang mencapai kejayaan anda mesti berfikir dan bertindak seperti orang yang berjaya.

    Berkongsi idea dengan mereka, berbual-bual, berkongsi pengalaman dengan orang yang berjaya adalah sangat efektif dalam membina kejayaan anda. Pengaruh mereka terhadap anda memang boleh dirasai, paling kurang dalam membuka minda dan idea.
Kejayaan sama ada dalam pelajaran, bisnes atau hidup adalah suatu penghayatan sikap secara keseluruhan kerana segala yang anda lakukan, anda perlu lakukan dengan terbaik dengan kemampuan anda, segalanya!

Jadikan untuk bertemu orang-orang yang berjaya dan berbicara dengan mereka satu matlamat hari ini. Bertanggungjawablah dan perbaiki cara kerja. InsyaAllah kita akan berjaya.

0 comments:

Post a Comment

Untuk booking MAID diatas,

Sila Bank-in RM39 (Bayaran BOOKING) ke akaun "164025848519" Maybank ATAU akaun "7025890979" CIMB (bank lain sila guna Interbank crosstransfer)

ATAU sila transfer $13 melalui kad kredit/PayPal ( emel penerima : sfc.securities@yahoo.com )



Kemudian Emailkan maklumat dibawah ke " BursaCourse@gmail.com "

===================Tajuk/Title email di bahagian Subjek Email=================

BOOKING MAID

========================Kandungan/Text email=========================

NAMA MAID : (isikan Nama )

KAWASAN MAID : (untuk kami kenalpasti maid)

Bank dan Cawangan bayaran BOOKING dibuat : (Cth CIMB , cawangan Tumpat Kelantan / secara online)

Masa dan Tarikh bayaran BOOKING dibuat : (Cth 2.15 petang , 10/3/2013)

Nama ANDA :
No.Tel ANDA :
Alamat Emel ANDA :
Alamat Emel ALTERNATIF : (jika ada)
Alamat FB ANDA : (jika ada)

===================================================================



*Kami akan menghantar maklumat untuk menghubungi MAID tersebut ke emel anda dalam tempoh 48 jam.











Note: Only a member of this blog may post a comment.